2014. február 14.Frei Gabriella
megosztás Facebook-on megosztás IWIW-en megosztás Twitter-en megosztás Google-on RSS csatorna
 

Megdönteni Hajnal Tímeát - Hangulatos és vicces

Herczeg Attila Megdönteni Hajnal Tímeát című romantikus vígjátéka semmivel nem sárgább vagy savanyúbb, mint a műfajának amerikai képviselői, ami nagyon jó hír. Ennél is jobban örülhetünk annak, hogy sok hasonló filmmel ellentétben ezen tényleg lehet nevetni is.

Nem egy olyan romkom besorolású mozival találkozhattunk már, amely gyönyörűen végighalad ugyan a "fiú és lány egymásba szeret, konfliktus, nagy kibékülés, happy end" vonalon, humort azonban csak nyomokban tartalmaz, esetleg még úgy sem. A Megdönteni Hajnal Tímeát nem ilyen. Annak ellenére, hogy hiánytalanul felsorakoztatja a zsáner minden ismert elemét (bár ha jobban belegondolunk, valójában az egész műfaj egy nagy klisé), olyan szórakoztató és szerethető, hogy képes elfeledtetni az előítéleteket.

Az építész Dániel (Simon Kornél) tizenötödik érettségi találkozóján összejön egykori osztálytársával, a szupermodell Hajnal Tímeával (Osvárt Andrea). E sikersztorival mindössze annyi a probléma, hogy az eseményt felvette a bunkó Bögöcs (Szabó Simon), aki csak akkor nem buktatja le Dánielt a menyasszonya előtt, ha segít neki becserkészni a bombázót.

Az így kibontakozó szituációk a szokásos sablonok mentén haladnak, és a karakterek sem sokkolnak eredetiségükkel. Itt van nekünk Dániel, a fásult és elnyomott papucs, Réka (Réti Adrienn) az esküvői előkészületekre rákattant rideg jövendőbeli, Tímea, a szexi modell, aki arra vágyik, hogy önmagáért szeressék, Róbert (Kamarás Iván), az álspirituális, Kozsó-beütésű férfidíva riporter. Hozzájuk csatlakozik a gusztustalan Bögöcs, aki gyermekkorában valószínűleg Eric Cartman volt, a savanyúnak látszó, ámde érzékeny pszichológusnő (Jordán Adél) és a nőcsábász álca mögött romantikus lelket rejtegető Gábor (Lengyel Tamás).

Mindannyiukat láttuk már valahol, mégsem zavaróak, köszönhetően a színészek remek munkájának és a folyamatosan jelenlévő humornak. Az alakítások közül kiemelendőek Simon Kornél zavart és kétségbeesett arckifejezései, Kamarás Iván minden ízében mű és nevetséges megnyilvánulásai és Jordán Adél kislányosan szeretetreméltó pillanatai. Egyedül Osvárt Andrea Tímeája lóg ki egy cseppet a sorból, aki otthon, egymagában is olyan mesterkélten mozog, mintha a kifutón lenne, ezért kicsit hamisan csengenek szájából az olyan mondatok, hogy "de jó, hogy téged valóban én érdekellek". Ezt Julia Roberts egy fokkal jobban el tudta hitetni a Sztárom a párom Annájaként. Elsősorban azonban nem Osvárt hibája, hogy figurája amerikai elődjénél kevésbé sikerült hitelesre, a forgatókönyvíró sem igyekezett, hogy valódivá varázsolja.

A film tehát nem hibátlan, néhány kisebb logikátlanságot és felesleges mozzanatot is a rovására írhatunk, de ezeken a valóban jó poénok segítségével könnyű átlendülni. Az altesti viccek a vállalható határon belül maradnak, ráadásul néhol az öncélú gusztustalankodásnál többet hoznak ki belőlük. Bögöcs amellett, hogy egy hímsoviniszta, élvhajhász barom, sajátos lényeglátással is rendelkezik. Egy-egy mondata hatékonyan mutat rá az őt körülvevő, Facebook-bolond, A kis herceget és Coelhót idézgető világ visszásságaira és mások hülyeségeire. A mozi néhány keserédes hangulatú, gimnazista nosztalgiát felébresztő jelenettel is megajándékozza a közönséget, és ki ne mosolyodna el annak hallatán, hogy: "pedig én vettem fel neki a Rambo hármat VHS-re".

Herczeg Attila rendezése vegytiszta, amerikai típusú romantikus komédia. Ha ez a tény valakit zavar, kerülje el messzire a mozit! Aki viszont megtekinti, garantáltan többször fogja elnevetni magát, mint ahányan megdöntik Hajnal Tímeát.

Mi a véleménye a témáról? Kérjük, írja meg:

név

szöveg (maximum 1000 karakter)

kérjük, írja be a 2018 utáni évszámot (spam védelem)

Reklám
Havi toplista
Közösség
Legújabb hozzászólások
A rovat új és régi cikkei