2008. április 21.jka
megosztás Facebook-on megosztás IWIW-en megosztás Twitter-en megosztás Google-on RSS csatorna

Kirándultunk - családi élménybeszámoló Sopron környékéről

Jó kis tavaszi helyszín kell egy kirándulásra - böktünk rá a térképre pár hónappal ezelőtt, amikor azon gondolkoztunk, vajon hova is menjünk áprilisban. Sopron jó lesz - döntöttünk egyértelműen, nem is gondolván, hogy a választásunk bár tökéletes, mi minden közbejön majd, ami elrontja a családi pihenést.

Gyakorlott utazóként teljes önbizalommal egyáltalán nem foglalkoztam a soproni út tervezésével. Majd egy héttel előtte-gondoltam-átnézem az interneten, mit is érdemes megnéznünk. Hozzá kell tenni, hogy családunk mániákus vízimádó, tehát természetesnek vettem, hogy találok egy helyet, ahová elmehetünk fürödni majd.

Fürdők természetesen vannak Sopronban is, de én a gyógyfürdők helyett olyat keresnék, melyben egy 8 hónapos kisfiú is nyugodtan pancsolhat. Egy héttel az utazás előtt átböngésztem hát az internetes bázist, és rákerestem mindenre, ami fürdés és Sopron közelében van. Nos, Sopronban találtam Lövér fürdőt és Tómalom Fürdőt, a környéken pedig ott van a hegykői meg a sárvári, aki messzebb merészkedne, annak a bükfürdői termál. De megtaláltam azt is, amit én kerestem, egy igazi paradicsomot kisbabás és kisgyermekes szülőknek, ez pedig nem más, mint a Soprontól kb. 35 km-re levő ausztriai Sonnentherme. Itt megvan minden, amire mi vágyunk-gondoltam, és lelkesen tervezgettem, vajon melyik nap is látogassuk meg ausztriai szomszédunkat.
Két napos lelkesedésem után eszembe jutott, hogy Schengen ide vagy oda, azért csak meg kellene nézni, hogy kisfiunknak milyen papírok kellenek Ausztriába. És itt jött az első "csapás", 14 éves kor alatt az uniós országokba is kell útlevél... Esküszöm, kedves olvasó, nem vagyok máskor ilyen szétszórt, és odafigyelek okmányaink rendjére, de most 3 nappal az út előtt már nem tehettünk semmit, így Ausztria lefújva (pedig milyen jó lett volna kirándulni ott is..).

Kevésbé lelkesen indultunk hát neki a nagy útnak, bár az idő kitűnő volt, és az időjósok a következő napokra is kellemeset ígértek... (bárcsak igazat mondtak volna).
Sopronban a Lővérekben volt a szállásunk, méghozzá a Soproni Parkerdőben: csendes környezet, tiszta levegő. A Lővérek igazi kikapcsolódás azoknak, akik a város zajától menekülnek, itt található a Soproni hegység Natúrparkja, mely több napos kirándulási lehetőséget nyújt a turistáknak. A Soproni-hegység Natúrpark egy szelete a határon található zöld parkok világának, mely felöleli a Kerka menti Natúrparkot, az Őrség Nemzeti Parkot, az Írottkő Natúrparkot, Fertő-Hanság Nemzeti Parkot és végződik a Szigetközben. Ezen kívül szomszédja a Lándzséri-hegyek Natúrpakkal és a Rozália Natúrparkkal Ausztriában. De maradjunk csak Sopron környékén, a turisták ellátogathatnak a parkon belül a hazánk legelső kőszénbányájához, Brennbergbe, az ágfalvi szelíd gesztenyésekhez, az Ördög árokba, a 100 éves mucki kilátóhoz, vagy éppen a kelta ősök múltját őrző Várhelyre.

Mi is tartottunk egy kirándulónapot, nekiindultunk babakocsival (mert így is lehet, az utak jó minőségűek!), és felfedeztük a természet csodáit. Igazi egészséges és olcsó kikapcsolódás, minden korosztálynak ajánlható!

Na de térjünk vissza pihenésünk másnapjához, amikor zuhogó esőre, és szélre ébredtünk (köszi időjárás jelentés!). Emellett szortyogó gyermekünk keltette a másik riadalmat, így hát első teljes napunkat az orvosi ügyeleten kezdtük.

A rossz idő miatt kirándulások kilőve, így Sopron kereskedelmi ellátottságát vettük célba, ami elég jónak mondható, magyarul, ha vásárolni akarsz, megteheted.
Nem szeretném a tisztelt olvasót untatni saját balszerencséinkkel, inkább következzen egy másik nap, amikor ragyogó volt az égbolt és melegen tűzött ránk a nap.
Bejártuk Sopron zegét-zugát, és mondhatom, a város gyönyörű. A belvárosban nagyon sok műemlék található, ilyen például a Tűztorony, amely a város jelképe. Elnevezését az 1676-os nagy tűzvészről kapta, a toronyból figyelték, hogy hol van tűzeset a környéken.
De akár említhetnénk a bencések Kecske-templomát, a Várkerületet, ahol a legelegánsabb üzletek találhatók a városban, a Mária-oszlopot, mely szintén a főtér ékessége.
Sopron tehát elvarázsol, és bár nagyon sok programot kihagytunk, így is rengeteg élményben volt részünk.

Utolsó napra a Fertő-tóhoz szerettünk volna eljutni, ám addigra az egész család lebetegedett. Ennek ellenére meleg szívvel ajánlom minden arra látogatónak, hogy feltétlenül tegyen egy kirándulást Magyarország második leggyorsabban melegedő tavához, mely télen-nyáron csodálatos természeti szépségével elkápráztatja a kirándulót. Mi most ezt kihagytuk, viszont ígérem, hogy nemsokára elmegyünk, de erről majd akkor mesélek...

Ausztriai fürdőzés: www.sonnentherme.at
Sopron aktuális rendezvényeiről a www. sopron.hu weboldalon kaphatnak bővebb információt.

Mi a véleménye a témáról? Kérjük, írja meg:

név

szöveg (maximum 1000 karakter)

kérjük, írja be a 2014 utáni évszámot (spam védelem)

nem
regisztrált
Hídember 2008-05-14 12:40:38
Csodálatos a szubalpin klíma!!

Nemcsak Sopron, hanem le egészen Nagykanizsáig!

Még valami: mutassatok még egy magyar vidéket, ahol magyar, német, horvát, szlavón. cigány, zsidó ilyen harmóniában élne egymással és a természettel!!!
Reklám
Havi toplista
Közösség
Legújabb hozzászólások
A rovat új és régi cikkei