2010. január 22.Czékus Mihály
megosztás Facebook-on megosztás IWIW-en megosztás Twitter-en megosztás Google-on RSS csatorna
 

Guy Ritchie Sherlock Holmes című filmjéhez Hans Zimmer írt zenét

Sok-sok generáció nőtt már fel a Sir Arthur Conan Doyle által megteremtett figura, az agyafúrt nyomozó, Sherlock Holmes történetein. De, ezek a sztorik a könyv hasábjairól "kilépve" időről időre a film- és a színházi rendezők fantáziáját is megmozgatták, megmozgatják.

A közelmúltban került a moziba a legújabb feldolgozás, méghozzá a közönséget az eddigi filmjeivel erősen megosztó rendező, Guy Richie alkotásaként - a rend kedvéért Robert Downey Jr. (Holmes) és Jude Law (Watson) főszereplésével.

A filmet ahogy ez már megszokott dolog, gyorsan követte a filmzene is. A mozihoz napjaink egyik legfoglalkoztatottabb zeneszerzője Hans Zimmer komponált zenét. Zimmer eddigi pályafutása során olyan jól ismert és közkedvelt filmekhez írt zenét többek között, mint az Esőember, Az oroszlánkirály, a Gladiátor, Az utolsó szamuráj, a Da Vinci-kód és az Angyalok és démonok.

A lemezt hallgatva furcsa kettősség alakult ki bennem. Egyrészt úgy érzem, hogy ez a zene nem illik a töprengő, fanyar humorú, törtetéstől mentes "agybajnok", klasszikus Holmes figurához. Ugyanis Zimmer egy vérbő, energikus 21. századi zenét komponált a filmhez. Másrészt, a Guy Richie "szemüvegén" keresztül nézett történethez viszont tökéletes ez a zene.

Úgy érzem, hogy Zimmer - függetlenül a történetek eltérő jellegétől - az Angyalok és démonok című filmben megkezdett zenei vonalat viszi tovább a mostani alkotásában. Ugyanaz a nagyléptékű, monumentális, több zenei stílusból táplálkozó, drámai anyag ez. Az egyes felvételekben éppúgy találhatunk kortárs és klasszikus zenei motívumokat, mint folk és már- már "rockos" elemeket. Zimmer a filmzenékben "megszokott" hangszerek mellet bátran operál olyan instrumentumokkal is, mint pl. a cimbalom és a bendzsó.

A repertoárban éppúgy megtalálhatóak az "impulzus hosszúságú" tételek (pl. az I Never Woke Up in Handcuffs és az Ah, Putrefaction), mint a végtelennek tűnő eposzokat (pl. a Psychological Recovery... 6 Months a maga közel 19 perces játékidejével). A személyes kedvencem a benne megszólaló lenyűgöző csellójáték miatt a My Mind Rebels at Stagnation.

Összességében elmondhatom, hogy Zimmer ismét a tőle megszokott magas szintű munkát végezte. De, ennek ellenére nem találtam az albumon egyetlen olyan tételt sem amelyiknek esélye lenne egy önálló életre, amelynek kapcsán a rádióállomások gyakran játszott darabjává válhatna.

***


Hans Zimmer: Sherlock Holmes
Kiadó: SONY Music
Az albumon szereplő kompozíciók:

1. Discombobulate 2:24
2. Is It Poison, Nanny? 2:52
3. I Never Woke Up in Handcuffs 1:43
4. My Mind Rebels at Stagnation 4:31
5. Data, Data, Data 2:15
6. He's Killed the Dog Again 3:15
7. Marital Sabotage 3:44
8. Not in Blood, But in Bond 2:13
9. Ah, Putrefaction 1:50
10. Panic, Shear Bloody Panic 2:38
11. Psychological Recovery... 6 Months 18:18
12. Catatonic 6:44

Mi a véleménye a témáról? Kérjük, írja meg:

név

szöveg (maximum 1000 karakter)

kérjük, írja be a 2019 utáni évszámot (spam védelem)

Reklám
Havi toplista
Közösség
Legújabb hozzászólások
A rovat új és régi cikkei